Thursday, July 16, 2009

Episod Dua Puluh Satu

Pada pagi keesokkan harinya, aku termenung dan tersenyum keseorangan.Ibu dan adikku melihat kelakuanku itu.Kemudian adikku bertanya, "abang,kenapa abang tersenyum seorang-seorang ini?Abang teringatkan kak Anis ye?".Aku tidak menjawab soalan adikku tetapi tersenyum sahaja sedangkan aku memang teringatkan Anis.Aku melihat jam di dinding rumahku.Ah!Aku harus bersiap-siap untuk ke sekolah.
Apabila sampai di sekolah, aku terus menuju ke kelas.Semasa di dalam kelas, aku tercari-cari dimanakah Anis berada,lalu aku bertanya kepada Izman."Izman,kau ada nampak Anis tak?".Izman hanya menjawab,"tak.Kenapa kau cari dia?".Lalu aku menjawab,"tak ada apa-apa."Beberapa minit kemudian, Ustazah Manisah masuk ke kelas dan mengajar seperti biasa.
Kring!Loceng berbunyi menandakan waktu Ustazah Manisah telah tamat.Sekarang bermulalah matapelajaran sains.Nawarzir memberitahu kepada kami bahawa Pn Roziana sedang bermesyuarat.Kami semua diminta membuat kerja masing-masing sementara menunggu mesyuarat tamat.
Aku masih bingung kerana Anis masih tiada di kelas sejak tadi.Aku ternampak Sofea yang berjalan masuk ke dalam kelas.Lalu aku bertanya kepadanya,"Sofea,kau kemana tadi?Dimana Anis?".Sofea menjawab dengan mimik muka yang sedih "Aku menemani Anis di bilik rawatan,dia pengsan.

Hasrina

3 comments:

  1. aww.... so sad... NOT AT ALL!! (no offense) ;p

    ReplyDelete
  2. Kerje sye ni asyik bwt pengumuman je.

    ReplyDelete
  3. hey sry , mbye u tk knal saya
    but actually do you like this 'anis girl' ?
    p/s sry if that question is too personal to you
    :)

    ReplyDelete