Friday, September 11, 2009

Episod Dua Puluh Enam

Aku pun menjawab bahawa aku mendapat 3A. Selepas itu , aku bertanya pasal markah ujian Bulanan 2 pada semua kawan-kawanku. Mereka menjawab ada yang berpuas hati dan ada yang tidak berpuas hati. Jam telah menunjukkan tepat pada pukul 5.25 petang. Kami telah mengemas beg dan bersedia untuk pulang ke rumah. Loceng telah berbunyi dan kami pun pulang ke rumah.

Pada keesokkan harinya, sekolah bermula seperti biasa. Waktu pertama ialah waktu P.Islam dan P.Moral. Kami belajar seperti biasa. Semasa Ustazah Manisah sedang mengajar, Safuan melihat Nawazir asyik melihat Anis. Pada waktu ketiga ialah masa Matematik. Pn. Vijaya masuk dan menyuruh kami mengeluarkan buku latihan dan menyalin soalan yang diberi. Semasa Pn. Vijaya sedan menyalin soalan di papan hitam , Nawazir sedang melihat Anis. Safuan telah melihat dan memberitahu pada kawan-kawannya.

Selepas mata pelajaran Matematik adalah waktu rehat. Semua murid duduk di dalam kelas sahaja. Pada masa itu, Safuan dan kawan-kawan mengejek Nawazir sukan Anis. Aku dan Anis melihat Nawazir dengan keadaan marah. " Kenapa kau asyik melihat Anis?", kata Safuan kepada Nawazir. " Aku selalu nampak kau asyik melihat Anis" , tambahnya lagi. Nawazir hanya menjawab " Mana ada".

Selepas tamat waktu rehat, Kugan , Choo , dan Tinish masuk ke kelas dan mengejek Nawazir. Kugan telah memberitahu aku bahawa Nawazir menyukai Anis dengan nada bergurau. Tiba-tiba aku berasa marah dekat Kugan. Kugan telah membaling kerusi ke arah aku dan aku sempat mengelak daripada terkena. Aku tidak dapat menahan perasaan marah aku lalu aku membaling kerusi lain dan menghentak kepala Kugan sehingga berdarah.


Tinish

3 comments:

  1. wow sorang lagi peminat anis.satu lagi psl gi baling kat kugan psl x baling kat penulis episod ni?tapi kugan bleh jugak la~

    ReplyDelete
  2. three things that I want to say abot this episode
    1.Tiada semangat kawan~ade ke ejek kawan sendiri....~?
    2.Part yg baling kursi tu tak berape paham .shafiz marah kat kugan dan kenapa kugan baling kursi plak~?
    3.shafiz ni banyak masaalah disiplin
    TU je ..

    ReplyDelete
  3. shafiz buang skolah saje la! masalah disiplin byk.. pergi report polis..!!! MEET YOU AT THE COURT SHAFIZ!! HOPE YOU FIND A GOOD LAWYER!!

    ReplyDelete