Wednesday, September 9, 2009

Episod Dua Puluh Lima

Seperti biasa, Anis dengan muka comel melangkah kaki ke dalam kawasan sekolah. Setiba sahaja di dewan terbuka SMK Seksyen 7, dia dikerumuni oleh rakan- rakannya di 2 Budi. Masing- masing sibuk menanyakan keadaan kesihatan Anis. Anis cuma menjawab dengan senyuman lalu berkata, " terima kasih rakan- rakan. Saya sihat dan semalam saya cuma demam panas. Maklumlah bulan puasa, saya berasa pening lalu pengsan."

Keadaan kembali tenang semula apabila semua orang mengetahui hal sebenarnya tanpa membuat ulasan sendiri. Anis menghampiriku lalu mengucapkan ribuan terima kasih di atas pertolongan yang diberikan. Aku berasa sangat gembira pada saat tersebut.

Loceng dibunyikan tepat pada puluk 12.45 p.m. Disebabkan bulan puasa, sekolah bermula awal dan tamat pada pukul 5.30 petang. Seperti biasa, kami sekelas memulakan sesi pembelajaran pertama iaitu pendidikan islam dan pendidikan moral. Pelajar yang bukan beragama islam turun ke bilik moral manakala pelajar islam belajar di dalam kelas. Memandangkan kami baru habis peperiksaan bulanan 2 minggu lepas, kami mendapat satu demi satu kertas pada setiap matapelajaran dengan keputusannya.

Kali ini juga terdapat persaingan diantara Sharmla, Nawarzir dan Nadia untuk megisi tempat pertama di kelas. Tapi kali ini muncul seorang lagi iaitu Priemellah. Mereka ini semua berada di tahap yang lebih kurang sama sahaja. Nawarzir memdapat 5 A, Sharmla 4 A, Nadia 3 A dan dituruti Priemellah iaitu 4 A. Keputusan akan diketahui dalam masa semiggu.

Anis menghampiriku untuk menanyakan keputusan aku. Aku pun menjawab .....

Priemellah Jessie

4 comments:

  1. Aish, asl guna name aq? >.>
    Tapi crita nie bole thn gak ah. -.-

    ReplyDelete
  2. cheee.....
    crite ni mcm nak PROMOTE diri sendiri je....




    kpd org buat ep kali ni

    ReplyDelete
  3. amboi....perasaan la plak bdk sorang ni == habis aku mane?!?

    ReplyDelete