Tuesday, September 29, 2009

Episod Dua Puluh Tujuh

"Aduh! Sakitnya kepala aku", kata Kugan sambil menggosok kepalanya. Kebetulan Cikgu Sharul iaitu guru kaunselor sesi petang lalu di depan kelas aku dan ternampak peristiwa tadi. Dengan nada tinggi, Cikgu Sharul menjerit, "Hoi, apa kamu berdua buat?". Kugan yang sedang menangis teresak-esak menjawab, "Dia membaling kerusi pada saya lalu terkena kepala saya dan berdarah!". Kugan menunjukkan tangannya yang terdapat kesan darah. Aku terus menyampuk, "Dia yang memulakan pergaduhan ini, cikgu". Cikgu Sharul terus berkata, "Lekas pergi ke bilik kaunseling sekarang".

Seterusnya, cikgu kaunselor menyuruh Choo untuk menemani Kugan ke bilik rawatan untuk merawat luka di kepalanya. Aku terus masuk ke bilik kaunseling dan menunggu Kugan serta Cikgu Sharul masuk. Cikgu menyuruh kami berdua duduk dan bertanya, "Apa yang berlaku antara kamu berdua?". Aku terus menjawab, "Dia cakap pada saya bahawa Nawarzir suka Anis, oleh itu saya terus memarahi dia". Lalu Cikgu Sharul bertanya, "Kenapa awak marah Kugan kalau Nawarzir suka Anis? Aku terus menjawab, "Dia 'girlfriend' saya".
"Kecil-kecil dah nak bercinta", sampuk Cikgu Sharul.

Selepas itu, Cikgu Sharul berbincang dengan Cikgu Farah Wahida dan mereka membuat keputusan untuk menggantungkan kami dari sekolah selama seminggu. Aku meminta maaf kepada Kugan dan kami berbincang untuk minta maaf kepada cikgu supaya kami tidak dihukum. Akhirnya, cikgu tidak menghukum kami. Dalam perjalanan balik ke kelas, Choo menegur kami. "Shafiz, kau ingat kau tu Superman ke?". Aku berasa malu dan aku meminta maaf sekali lagi dengan Kugan. Kugan dengan senang hati memaafkan aku lalu kami berpelukkan. Apabila tiba di kelas, semua orang memandang ke arah aku dan Kugan. Anis berlari ke arah aku dan.....

Kugan

4 comments:

  1. ok la.. =D not much to say here tapi dah kira ok dah =p

    and P/S - ni choo.. aku ade blog baru, sile follow!! =D sebab weekend warrior mengotorkan blog lama aku.. sile follow blog baru aku ye?! =D

    ReplyDelete
  2. omg?PELUK?!?!x sbr episode lain...
    *mkn popcorn*

    ReplyDelete