Tuesday, May 26, 2009

Episod Tujuh Belas

Tiba-tiba Azreena menjerit dengan kuat.Semua orang memandang ke arah Azreena dengan rasa marah.Sementara itu,En Mustapha Kamal iaitu Penolong Kanan 1 lalu di kelas 2 Budi semasa terdengar suara Azreena menjerit di dalam kelas.Selepas itu,En Mustapha Kamal pun masuk ke kelas 2 Budi sementara menunggu guru yang akan masuk ke kelas 2 Budi untuk waktu yang seterusnya.

En Mustapha Kamal bertanya kepada Azreena,"mengapa kamu menjerit di dalam kelas?'.
Dengan nada suara yang perlahan,Azreena menyatakan bahawa Imran,Ali,Faeizwan dan Hilmi telah membuat bising di dalam kelas.Sejurus selepas itu,En Mustapha Kamal memanggil keempat-empat mereka.Aku dan kawan-kawan yang lain duduk di tempat masing-masing serta berdiam diri.

5 minit kemudian Pn Vijaya masuk ke kelas 2 Budi untuk matapelajaran matematik.Pn Vijaya terkejut dengan kehadiran En Mustapha Kamal yang berada di dalam kelas 2 Budi.Pn Vijaya memanggilku untuk memberi penjelasan tentang perkara yang telah terjadi.Tiba-tiba aku dan kawan-kawan yang lain terkejut kerana keempat-empat mereka telah di tampar dengan kuat oleh En Mustapha Kamal di depan kelas 2 Budi.Murid-murid yang lalu-lalang juga terkejut apabila terdengar bunyi tamparan.

Tidak lama selepas itu,Pn Vijaya mencatat nama keempat-empat mereka di dalam buku kawalan kelas.En Mustapha Kamal pun berlalu keluar dari kelas 2 Budi.Aku berasa sangat kasihan kepada keempat-empat mereka.Ameer,Taqi,Adam serta Bob berasa sangat marah kepada Azreena.Selepas keadaan menjadi tenang semula,Pn Vijaya menyambung sesi pembelajaran hari ini dengan tajuk baru iaitu 'Phythagoras Theoram'. "Aku paling tidak suka tajuk ini kerana susah hendak memahaminya",bisik Hilmi sambil mengeluh di sebelahku.Aku mengendahkan kata-kata Hilmi dan terus menumpukan perhatian.Apabila Pn Vijaya memberi soalan di papan hitam,aku selalu mencuba untuk menyelesaikan soalan matematik yang diberi.

Jam telah menunjukkan pukul 2.15 petang,masa untuk pelajar tingkatan 2 menunaikan solat zohor secara berjemaah di dewan terbuka.Aku bersama kawan-kawan yang lain berjalan dengan pantas untuk tidak terlepas solat berjemaah bersama pelajar lain.20 minit kemudian,kami semua berjalan bersama-sama untuk menyambung sesi pembelajaran.Semasa dalam perjalanan,Ameer sempat lagi membuat lawak dan kami semua ketawa terbahak-bahak.Tidak lama kemudian ,kami semua sampai ke kelas.Aku terus duduk di tempat kerana Pn Roziana telah lama menunggu kami untuk matapelajaran sains.Aku seperti biasa mengeluarkan buku teks dari beg sekolahku dan terus belajar dengan tekun kerana sains ialah matapelajaran kegemaran aku.

Muhd Aizat

3 comments:

  1. lol.. eh pyythagoras theorem.. ok la.. tak susah sangat.. even sagami pun tau.. haha

    ReplyDelete
  2. hmm........Peristiwa yg berlaku dlm crite ni mcm pernah berlaku di class lain....................

    satu lgi susah sikit la kalo nak sambung cerita ni

    ReplyDelete
  3. ala comedy man ( nintama jay), im sure ko boleh sambung.
    I mean ko kan ade bakat utk wat convo sesama sendiri.

    ReplyDelete